ήχοι της θάλασσας

Για τα νησιά γεμάτη νοσταλγία είναι η καρδιά μου,

ήχοι των νησιών αγαπημένοι ηχούν στ΄ αυτιά μου.

Θα μπορούσα άραγε να νιώσω

τον ήχο απ΄ τα παλαμάρια, όταν σέρνονται πάνω στα βότσαλα,

 

θα μπορούσα άραγε ν΄ ακούσω

το κελάρυσμα απ΄ τις φωνές των ψαράδων,

τον ήχο των κουπιών, καθώς χτυπούν τα κύματα κι ανοίγουν δρόμο,

τον ήχο της άμμου, την ώρα που στροβιλίζεται μέσα στα φύκια,

 

θα μπορούσα άραγε να δω

μια ψαροπούλα απ΄ τα νησιά με τα δάση των φυκιών,

θα μπορούσα άραγε ν΄ ακούσω

μια βάρκα, μια ψαρόβαρκα νά ΄ρχεται από εκεί

χτυπώντας τη θάλασσα με τα κουπιά της!

Αργό κωπηλατικό τραγούδι από το νησί Skye των Εβρίδων Νήσων.

Ακούστε το με την υπέροχη φωνή της Γεωργίας Συλλαίου.

 

Αφιερωμένο στο ναυτάκο μας nightwhisper.

4 comments

  1. Να υποθέσω ότι έχεις ταξιδέψει στα μέρη αυτά; Αν κρίνω κι από το ποστ σου στο οποίο αναφέρεσαι στα Νησιά Φερόε, κάποια σχέση πρέπει να έχεις.

    Είχα την ευλογία και τη χαρά να ταξιδέψω στο νησί του Skye, να περπατήσω σε μονοπάτια του, να γνωρίσω ανθρώπους και παραδόσεις. Ακόμη πιο δυνατή εμπειρία ήταν το νησί του Rhum, νότια του Skye. To νησάκι αυτό είναι όλο ανακηρυγμένο εθνικός δρυμός και κατοικείται μόνο από μια μικρή ομάδα ερευνητών. 3 μέρες έμεινα σε ένα πανέμορφο σπιτάκι που στεκόταν μόνο του χωρίς τίποτα άλλο γύρω του. Μοναδικό φως οι λάμπες πετρελαίου. Παρέα μου έκαναν τα θαλασσοπούλια που πέταγαν συνέχεια πάνω απ΄ τη θάλασσα και τα κόκκινα ελάφια που έρχονταν μέχρι το παράθυρο του σπιτιού λες και ήθελαν να λύσουν την απορία τους ποιος ήταν ο ξένος που είχε έρθει να διαταράξει την ησυχία του τόπου τους.

    Πάνε αρκετά χρόνια βέβαια κι η νοσταλγία μου για ένα ταξίδι σ΄ όλα αυτά τα μέρη γίνεται τελευταία όλο και πιο έντονη. Ελπίζω σύντομα να ξανακάνω αυτό το ταξίδι.

    Καλή σου μέρα Τζων Μπόη.

  2. Ναι , έχω ταξιδέψει μέχρι το Skye πριν από χρόνια, καθώς και στο στο Lewis. H εμπειρία μοναδική πραγματικά και δεν είναι λίγες οι φορές που με πιάνει μια έντονη επιθυμία να επισκεφτώ ξανά τα νησιά αυτά.
    Στα Φερόε όμως δεν έχω ταξιδέψει, αν κι αυτό θα ήταν πραγματικά άθλος πλέον με τις υποχρεώσεις να τρέχουν.

    Σε παλαιότερο άρθρο σου, διάβασα για τη Σερβία.
    Μάλλον θα το γνωρίζεις ότι κάθε καλοκαίρι, κάπου στον Αύγουστο γίνεται το περίφημο πλέον φεστιβάλ χάλκινων της Γκούτσα. Συνήθως εκεί δίνει ηχηρή παρουσία ο Μπόμπαν Μάρκοβιτς, ο απίθανος μουσικός ορειχάλκινων, ο οποίος σφράγισε με τον ήχο του τις μουσικές του Μπρέγκοβιτς…
    …αν ποτέ σε βγάλει ξανά ο δρόμος σου στη Σερβία και είναι και καλοκαίρι…
    …πάντως μου έδωσες αφορμή για post…
    τις καλημέρες μου!

  3. Στο Lewis δεν έχω καταφέρει να πάω, ελπίζω ότι κάποια στιγμή θα το κάνω. Στα Φερόε ήμουν στο τσακ να φτάσω κάποια εποχή, αλλά δεν τα κατάφερα. Γύρισα όμως αρκετά από τα νησάκια των Orkney και 2-3 από τα Shetland. Μοναδικές εμπειρίες – άλλος κόσμος εκεί. Ειδικά τα Shetland που μοιάζουν πιο πολύ με Σκανδιναβία παρά Σκωτία. Προγραμματίζω ταξίδι στη Σκωτία το ερχόμενο καλοκαίρι, αλλά τι να πρωτοχωρέσει στις 10 μέρες που θα έχω;

    Το φεστιβάλ της Γκούτσα το έχω υπόψη μου, αλλά δυστυχώς το ταξίδι μας αυτό φέτος δεν μπορούσε να γίνει Αύγουστο για να συνδυάσουμε αυτήν τη ξεχωριστή εμπειρία. Οψόμεθα… Πάντως, όπως έχεις καταλάβει είμαι πολύ ταξιδιάρης!!!

    Νάμαστε καλά! Και συγγνώμη για τη φλυαρία, αλλά είναι τόσες πολλές οι αναμνήσεις…

    ΥΓ. Και προς αποφυγή παρεξηγήσεων οι 2 φωτογραφίες δεν είναι από τις Εβρίδες, είναι ελληνικά νερά… (αλλά υπήρχε λόγος που επέλεξα αυτές)

Σχολιάστε

